ورود به سامانه همگام مدارس | سایت hamgam.medu.ir (2024)

ورود به سامانه همگام مدارس | سایت hamgam.medu.ir (1)

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با مشاوران متخصص ایران مشاوره از طریق تلفن ثابت از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 9099072938

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید

در راستای اجرای هوشمند سازی روند تحصیل دانش آموزان و آموزش معلمان، شاهد راه اندازی سایت های اینترنتی متعددی در این زمینه بوده ایم که از جمله آن ها می توان به سایت همگام اشاره نمود. سامانه همگام دانش آموزی، چند سالی است که تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش، به ارائه خدمات الکترونیکی می پردازد و دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف،دبیران، کادر اجرایی مدرسه، پرسنل آموزش و پرورش و حتی اولیای محصلان، می توانند به اقتضای نیاز خود از امکانات متعدد این سامانه بهره ببرند. هدف از ایجاد این سامانه هوشمند، تسریع خدمت رسانی و یکپارچه نمودن دسترسی دانش آموزان و کادر مدرسه به امکانات اینترنتی تحصیلی عنوان شده است.

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه همگام hamgam.medu.ir

ورود به سامانه همگام مدارس | سایت hamgam.medu.ir (2)

دانش آموزان می توانند برای انجام اموری مانند ثبت نام آزمون تیزهوشان و تکمیل فرم های هدایت تحصیلی به سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir مراجعه نمایند.

فهرست محتوا

معرفی سامانه همگام

سامانه همگام دانش آموزی به نشانی اینترنتی hamgam.medu.ir محلی برای ارائه خدمات مختلف تحصیلی و آموزشی است که کاربران مختلف می توانند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که امکان بهره وری از برخی ویژگی های این سامانه، همانند ثبت نام المپیادهای دانش آموزی، صرفا در بازه زمانی مشخصی وجود داردکه در همین خصوص، لازم است تا با امکانات الکترونیکی این پورتال هوشمند بیشتر آشنا شوید.

ورود به سامانه همگام مدارس | سایت hamgam.medu.ir (3)

فلش شماره 1

جهت ورود به این سامانه می بایست کد ملی و رمز عبور را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به این سامانه وارد شوید.

فلش شماره 2

در صورتی که وارد این سامانه شوید شاید پیش از ورود به سیستم، علامت سوال (؟) برای شما جالب به نظر بیاید اما چیزی که اهمیت دارد این است که با کلیک بر روی آن با موارد زیر مواجه خواهید شد که نکات ورود به سامانه را در اختیار شما قرار می دهد.

  • توضیحات مربوط به نام کاربری افراد
  • نحوه دسترسی به رمز عبور برای دانش آموز، معلم، مشاور، معاون اجرایی، و …
  • نحوه دسترسی به رمز عبور برای پرسنل آموزش و پرورش
  • چگونگی رفع پیغام خطا هنگام مواجه شدن با ” حکم شما به اتمام رسیده است “، ” مشخصات وارد شده اشتباه می باشد.”
  • استفاده از نوع مرورگر جهت استفاده از سامانه

حتما بخوانید

سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم

نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به سامانه همگام چیست؟

اطلاعات ورود به پورتال همگام شامل نام کاربری و رمز عبور می باشد که لازم است، پس از وارد نمودن آن ها بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید تا به فضای سامانه هدایت شوید. کد ملی افراد به عنوان نام کاربری آن ها تعیین شدهاما رمز ورود هر کاربر با دیگری متفاوت و به شکل زیر می باشد.

  • در صورتی که دانش آموز، معلم، مشاور، معاون اجرایی، و … می باشید می بایست به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایید تا دسترسی مناسب نقش شما را ایجاد نموده و به شما رمز عبور جهت ورود به سامانه را تحویل دهد.
  • چنانچه یکی از پرسنل آموزش و پرورش می‌باشید و می‌خواهید جهت انجام امور مربوطه به سامانه همگام دسترسی داشته باشید می‌توانید به کارشناس فناوری منطقه یا کارشناس فناوری استان خود مراجعه نموده و جهت دریافت دسترسی نقش مرتبط با جایگاه سازمانی خود، رمز عبور دریافت نمایید.

نحوه ورود به سامانه همگام hamgam.medu.ir

در بخش قبل گفتیم که هر یک از کاربران می توانند با درج اطلاعات مربوط به نقش خود به این سامانه وارد شوند. رمز عبور همگام توسط مدیران مدارس برای دانش آموزان و سایر اعضای کادر اجرایی تعیین می گردد و این افراد موظف اند که جهت دریافت این رمز، حضورا به مرکز آموزشی مربوطه مراجعه کنند. جهت ورود به صفحه کاربری شخصی خود در سامانه همگام، می توانید مطابق مراحل آموزش تصویری زیر عمل نمایید.

  • ابتدا به سایت اصلی همگام به نشانی hamgam.medu.irمراجعه نمایید و بعد از درج کد ملی و رمز ورود در کادرهای مربوطه، عبارت “ورود” را بفشارید.

  • در صفحه باز شده، می بایست نقش خود (دانش آموز) و نام سازمان (نام مدرسه) را در قسمت های مشخص ثبت کرده و سپس بر روی دکمه “تایید” کلیک کنید.

  • پس از ورود به پنل کاربری می توانید امکانات و بخش های مختلف تحصیلی را مانند تصویر ذیل در داشبورد اصلی مشاهده نمایید.

  • در صورتی که بر روی عبارت “هدایت تحصیلی” کلیک کنید، با صفحه زیر مواجه می شوید که می توانید با انتخاب “تکمیل فرم اولویت” فایل اینترنتی مربوط به تعیین توانایی ها، مهارت و علایق جهت انتخاب رشته تحصیلی خود را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است کهاین قسمتجهت کمک به انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم، تعبیه شده است. همچنین در صورت انتخاب “نتایج فردی دانش آموز”، نتیجه تکمیل فرم اولویت برای شما نمایان خواهد شد.

  • قسمت مهم دیگر، مربوط به آزمون های مشاوره ای است که با انتخاب آن، به صفحه زیر هدایت می شوید. در صورتی که تمایل به شرکت در آزمون سلامت روان همگام را دارید، می توانید با کلیک بر روی “شرکت در آزمون خودارزیابی” نسبت بهانجام مجازی آن اقدام کنید.

  • یکی دیگر از موارد پرکابرد نیز مربوط به بخش کارنامه است. در صورتی که مایل به مشاهده کارنامه نهایی، ماهانه یا هفتگی هستید، می توانید از این قسمت به نتایج خود دسترسی یابید.

  • به جز موارد فوق، هر کدام از ماژول های دیگر سایت همگام نیز دارای عملکرد مخصوص به خود می باشد. به عنوان مثال، شما می توانید نسبت به انجام امور مربوط به مواردی مانندالمپیادهای علمی دانش آموزی، “تکالیف”، “بیمه دانش آموزی”، “جشنواره ها و مسابقات”، با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های مربوطه اقدام کنید.

حتما بخوانید

آزمون سلامت روان همگام

سامانه همگام شامل چه امکاناتی می باشد؟

هرسامانه ای شامل یک سری امکانات می باشد که باعث می شود افراد زیادی مشتاق استفاده از آن شوند. سامانه همگام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شامل تسهیلات زیر می باشد.

هدایت تحصیلی

  • بخش قابل توجهی از روند هدایت تحصیلی پایه نهماز طریق سامانه همگام به انجام می رسد تا متقاضیان ورود به پایه دهم، بتوانند به تناسب علاقه، هدف، استعداد و شرایط خود، بهترین انتخاب رشته ممکن را به انجام رسانند. در همین راستا، دانش آموزان می بایست با مراجعه به سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم،نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نموده تا مشاوران مدرسه بتوانند با استناد به این فرم و سایر آزمون های مشاوره ای، تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مشاوران مدرسه می توانند دانش آموزان را به منظور انجام آزمون غربالگری همگامو آزمون سلامت روان همگامنیز به همین سامانه هدایت کنند.

المپیادهای دانش آموزی

  • توجه داشته باشید که نام نویسی المپیادهای دانش آموزی متوسطه دوم، از میان افراد واجد شرایط و در بازه زمانی مشخصی، صرفا با رجوع به پورتال همگام صورت می پذیرد.

سایر امکانات سامانه

  • کاربران می توانند از قسمت پرسش و پاسخ آنلاین این سایت، نسبت به ارائه ابهامات و سوالات خود اقدام نموده و پاسخ آن را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنند.
  • انجام فرآیندهای مختلفی مانند شرکت در جشنواره جوان خوارزمی، ثبت نام در مسابقات مختلف علمی و فرهنگی، دریافت کارنامه از سایت همگام، مشاهده برنامه کلاسی هفتگی، حضور در آزمون آنلاین سایت همگام،ثبت بیمه دانش آموزی، مشاهده پیشرفت ها، نقاط ضعف، تشویقی ها، حضور و غیاب کلاسی و تخلفات انضباطی دانش آموز و ارسال تکالیف از طریق مراجعه به سایت همگام امکان پذیر است.
  • آن دسته از دانش آموزانی که متقاضی شرکت در برنامه هایی که از سوی مدرسه برای گذران ایام فراغت آن ها تدارک دیده شده، هستند؛ لازم است تا نام نویسی این رویه را از طریق سایت اینترنتی همگام به انجام رسانده تا واحد آموزشی مربوطه بتواند با توجه به آمار درخواست ها، نسبت به تدارک هرچه بهتر برنامه های مذکور اقدام نماید.

راهنمای شرکت در آزمون های مشاوره ای همگام

یکی از عمده ترین کارایی های سایت همگام، آزمون های مشاوره ای طراحی شده در آن می باشد که دانش آموزان جهت تکمیل رویه هدایت تحصیلی پایه نهم مستلزم به شرکت در این آزمون ها هستند. آزمون های مشاوره ای با هدف سنجش توانایی و رغبت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در نظر گرفته شده و به صورت آنلاین برگزار می شود.

برای شرکت در آزمون نام برده، دانش آموزان می بایست مطابق با مراحل ذیل عمل کنند:

  • به پورتال همگام به نشانی hamgam.medu.ir مراجعه کنید و کد ملی و رمز عبور خود را درج نموده و سپس کلمه “ورود” را بفشارید.
  • نقش خود را مشخص کرده و بعد از درج نام مدرسه، بر روی عبارت “تایید” کلیک کنید.
  • از پنل کاربری شخصی گزینه “آزمون های مشاوره ای” را انتخاب نمایید.
  • از این بخش، عبارت “شرکت در آزمون خود ارزیابی” را بفشارید.
  • سپس از قسمت مدیریت، گزینه “دفترچه ها” را برگزینید تا سوالات برای شما نمایش داده شود.
  • برای پاسخ به سوالات این آزمون می بایست یکی از موارد “کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و کاملا مخالفم” را به عنوان جواب انتخاب کنید.

حتما بخوانید

سامانه هدایت تحصیلی دانش آموزان

دریافت کارنامه از سامانه همگام

یکی دیگر از امکانات مهم مورد نظر، مشاهده و دریافت کارنامه از سایت همگام است. دانش آموزان یا والدین محترم برای این منظور می بایست در موعد مقرر به این سامانه مراجعه نموده و مطابق با مراحل ذیل پیش روند.

  • به سایت همگام به نشانی اینترنتی hamgam.medu.ir مراجعه کنید و کد ملی و رمز عبور خود را درج نموده و سپس کلمه “ورود” را انتخاب نمایید.
  • نقش خود را مشخص و بعد از درج نام مدرسه، بر روی عبارت “تایید” کلیک کنید.
  • پس از ورود بر روی گزینه “کارنامه” کلیک کنید.
  • در ادامه با فشردن نوع کارنامه مورد نظر (نهایی، ماهانه و…) می توانید آن را مشاهده کرده و یا از کارنامه پرینت تهیه کنید.

آیا امکان ثبت نام اتباع در سامانه همگام وجود دارد؟

اتباع محصل محترم نیز نیاز به دسترسی به سایت همگام و استفاده از خدمات و امکانات آن خواهند داشت. برای آن دسته از این افراد که دارای شرایط زیر هستند، مانعی جهت ثبت نام و ورود به این سامانه وجود ندارد.

  • دانش آموزان می بایست در مدارس، ثبت نام رسمی شده باشند و این امر مستلزم دارا بودن مدارک لازم (مدارک اقامتی و هویتی قابل قبول) است.
  • ثبت نام افراد ساکن در مناطق ممنوعه تنها در صورتی امکان پذیر است که والدبن ایشان، اقامت قانونی آن منطقه را دارا باشند.
  • کد ملی اتباع در این سامانه 10 رقمی بوده و با 025 آغاز می شود.

سوالات متداول

1- سامانه همگام چیست؟

سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir به منظور تسهیل انجام امور مختلف آموزشی و تحصیلی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم طراحی شده است.

2- چه کسانی می توانند از سامانه همگام استفاده کنند؟

دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس، پرسنل آموزش و پرورش و حتی اولیای محصلان می توانند با درج نام کاربری و رمز عبور خود وارد این سامانه شوند.

3- دانش آموزان از چه طریقی می توانند نسبت به دریافت رمز عبور همگام خود اقدام نمایند؟

دریافت رمز عبور همگام دانش آموزی به صورت حضوری و از طریق مراجعه به مدیریت مدرسه امکان پذیر می باشد.

برای عضویت در اینستاگرام (مدارس) کلیک کنید

آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس کشور

ورود به صفحه

برای عضویت در کانال (مدارس) کلیک کنید

آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس کشور

ورود به کانال

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با مشاوران متخصص ایران مشاوره از طریق تلفن ثابت از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 9099072938

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

ورود به سامانه همگام مدارس | سایت hamgam.medu.ir (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Prof. An Powlowski

Last Updated:

Views: 6412

Rating: 4.3 / 5 (64 voted)

Reviews: 87% of readers found this page helpful

Author information

Name: Prof. An Powlowski

Birthday: 1992-09-29

Address: Apt. 994 8891 Orval Hill, Brittnyburgh, AZ 41023-0398

Phone: +26417467956738

Job: District Marketing Strategist

Hobby: Embroidery, Bodybuilding, Motor sports, Amateur radio, Wood carving, Whittling, Air sports

Introduction: My name is Prof. An Powlowski, I am a charming, helpful, attractive, good, graceful, thoughtful, vast person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.